Afdruk GGM Gastro International GmbH

GGM Gastro International GmbH

Directeuren: Ferit Inan & Ömer Elma

Weinerpark 16
D-48607 Ochtrup

Tel: +49 (0) 2553/722 01 00
Fax: +49 (0) 2553/722 02 00

www.ggmgastro.com
info@ggmgastro.com

 

Bankrekening:

Volksbank Gronau-Epe
Sorteercode: 401 640 24
Rekeningnummer: 207 967 202
SWIFT/BIC: GENODEM1GRN
IBAN-nummer: DE10 4016 4024 0207 9672 02

Btw-nummer: DE815306247
Belastingnummer: 311 / 5880 / 2042
Douanenummer: DE 1867628

Rechtbank: HRB9637 - Steinfurt

 

2. Verantwoordelijk voor de inhoud van journalistiek-redactionele aanbiedingen:

Directeuren: Ferit Inan & Ömer Elma
Weinerpark 16
D-48607 Ochtrup

3. Alle rechten voorbehouden. De informatie is eigendom van GGM Gastro International GmbH
(hierna RCD genoemd.)
Ze vertegenwoordigen de meest recente informatie op het moment van publicatie.

4. Iedere aansprakelijkheid of garantie voor de actualiteit, juistheid en volledigheid van het beschikbare
verstrekte informatie en gegevens is uitgesloten.

Dit geldt ook voor alle andere websites waarnaar via hyperlinks wordt verwezen.
GGM is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dergelijke sites.

5. De informatie op de websites vormt in geen geval een wettelijke garantie.
GGM behoudt zich het recht voor om wijzigingen of aanvullingen aan te brengen in het aangebodene
informatie of gegevens dragen. Uit de hier beschreven vakgebieden
er kunnen geen juridische claims aan worden ontleend. Aanbiedingen zijn niet in alle onderdelen bindend.

6. GGM is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die voortvloeit uit het gebruik van de informatie
of gegevens die op deze website te vinden zijn.
Er zijn geen rechten en plichten tussen GGM en de gebruiker van de website of derden.

7. De inhoud van de website van GGM is auteursrechtelijk beschermd. De inhoud mag niet helemaal zijn
noch gedeeltelijk gereproduceerd en/of zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur
gepubliceerd of opgeslagen in een informatiesysteem.

8. Alle informatie of gegevens, het gebruik ervan en alles met betrekking tot de website van GGM
daarmee verband houdende handeling, gedogen of nalaten zijn uitsluitend onderworpen aan het Duitse recht,
met uitsluiting van internationaal recht.


Plaats van uitvoering en exclusieve bevoegde rechtbank is Steinfurt.

Voorwaarden

Algemene verkoopvoorwaarden van GGM GASTRO International GmbH

1. Exclusieve toepassing van deze voorwaarden

1.1 Alle bestellingen en leveringstransacties van GGM Gastro International GmbH, Weinerpark 16, 48607 Ochtrup (hierna: "GGM") zijn uitsluitend gebaseerd op de volgende algemene verkoopvoorwaarden (hierna: "AVB") en de voorschriften van de betreffende persoon contract.

1.2 Een contract dat op basis van deze voorwaarden wordt afgesloten, stelt hun geldigheid vast voor alle verdere (leverings)transacties met de klant in het kader van lopende zakenrelaties, ook als GGM daar in de toekomst niet uitdrukkelijk naar verwijst. Dit geldt ook als de klant pas kennis heeft genomen van deze voorwaarden nadat het eerste contract tussen de contractpartijen is gesloten.

1.3 Afwijkende overeenkomsten, in het bijzonder strijdige voorwaarden van de klant, vereisen de uitdrukkelijke schriftelijke (§ 126 BGB) toestemming van GGM om geldig te zijn en moeten afzonderlijk schriftelijk (§ 126 BGB) door GGM worden bevestigd voor elk afzonderlijk contract. Dergelijke voorwaarden van de klant verplichten GGM niet, ook niet indien GGM deze niet uitdrukkelijk tegenspreekt of zonder voorbehoud levert aan de klant met kennis van dergelijke voorwaarden.

1.4 GGM is gerechtigd deze AVB's met inachtneming van een redelijke opzegtermijn te wijzigen. GGM zal de klant uiterlijk twee (2) maanden voordat deze van kracht worden schriftelijk op de hoogte stellen van wijzigingen in deze AVB. De instemming van de klant met de meegedeelde wijzigingen wordt geacht te zijn gegeven indien hij GGM niet schriftelijk op de hoogte heeft gesteld van zijn afwijzing tegen de tijd dat de wijzigingen van kracht worden. GGM vestigt de klant specifiek op deze goedkeuringswerking in haar mededeling van de wijziging van deze AVB.

1.5 Deze AVB geldt alleen voor ondernemers, § 310 lid 1 BGB.


2. Toestemming voor gegevensverwerking

Door het indienen van zijn juridische aanvraag conform paragraaf 3.2 geeft de klant toestemming voor vermelding van zijn naam en bedrijfslogo op de GGM-website en in folders ten behoeve van het werven van nieuwe klanten. Deze vrijwillige toestemming is beperkt tot de duur van de zakelijke relatie en kan op elk moment door de klant worden herroepen. De gegevensverwerking blijft rechtmatig totdat de herroeping wordt uitgesproken.



3. Aanbiedingen; sluiten van een contract; Contractafsluiting via de GGM-onlineshop; volgorde van geldigheid

3.1 Alle aanbiedingen van GGM zijn vrijblijvend, tenzij deze door GGM als bindend zijn aangemerkt of schriftelijk zijn bevestigd. Tekeningen, afbeeldingen en afmetingen, gewichten of andere prestatiegegevens zijn alleen bindend als dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen (§ 126 BGB).

3.2 Als de klant een bestelling schriftelijk of telefonisch plaatst, wordt dit beschouwd als een bindende rechtshandeling in overeenstemming met artikel 145 van het Duitse Burgerlijk Wetboek. Voor zover aan de bestelling van de klant een aanbieding van GGM voorafging, dient de klant zich in zijn bestelling hieraan te houden. GGM kan de bestelling van de klant binnen zeven (7) werkdagen na indiening door de klant accepteren door een orderbevestiging te sturen, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.

3.3 Overeenkomsten met GGM komen tot stand op het moment dat GGM de schriftelijke of telefonische bestelling van de klant in de vorm van een schriftelijke opdrachtbevestiging accepteert, maar uiterlijk op het moment dat GGM de dienst levert.

3.4 Voor bestellingen via de webshop van GGM geldt het volgende:

De presentatie van de producten door GGM in de GGM online shop is altijd vrijblijvend.

Wanneer de klant tijdens het betalingsproces op de knop "Nu bestellen" klikt, geeft de klant zijn bestelling, die een bindende rechtshandeling vormt volgens § 145 BGB, door aan GGM.

De ontvangstbevestiging per e-mail ("orderbevestiging") die automatisch direct na ontvangst van de bestelling van de klant door GGM wordt verzonden, betekent nog niet dat de bestelling van de klant door GGM is geaccepteerd; dit leidt nog niet tot een contract tussen de klant en GGM.

Het contract tussen GGM en de klant komt pas tot stand wanneer GGM de bestelling van de klant via de e-mail met de verzendbevestiging accepteert, maar uiterlijk wanneer GGM de dienst levert. GGM kan de bestelling van de klant via de online shop binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst van de bestelling van de klant accepteren.

3.5 Tenzij anders geregeld in het individuele contract, geldt de volgende volgorde in geval van tegenstrijdige bepalingen:

1. het individuele contract inclusief gemaakte aanvullende afspraken,
2. deze AVB,
3. - indien beschikbaar - de technische specificaties van GGM, in het bijzonder de hoofdafmetingen van het te leveren artikel,
4. de essentiële contractuele elementen van het aanbod van GGM (bijv. prijs, hoeveelheid).

3.6 GGM behoudt zich de eigendomsrechten en auteursrechten voor op de in artikel 3.1 vermelde documenten.

4. Verplichtingen en verplichtingen van de klant

4.1 De klant zorgt ervoor dat alle noodzakelijke verstrekkings- en medewerkingsdiensten tijdig, in de gewenste omvang en kosteloos voor GGM worden verleend. Als de klant niet, niet tijdig of niet op de overeengekomen manier een noodzakelijke medewerking verleent, zijn de daaruit voortvloeiende gevolgen (bijv. vertragingen, extra kosten) uitsluitend voor rekening van de klant.

4.2 Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de geschiktheid van de geleverde goederen voor het beoogde gebruik te controleren alvorens ze te behandelen en te verwerken, zelfs als er vooraf monsters van de goederen zijn geleverd.

4.3 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders met de klant is overeengekomen, wordt de montage of installatie door de klant zelf uitgevoerd en dient de klant de instructies in de meegeleverde montage- of installatie-instructies op te volgen. De klant dient de benodigde aansluitingen van producten op het openbare elektriciteits- of gasnet te laten uitvoeren door een bevoegd specialist. Hetzelfde geldt voor het instellen van de vereiste parameters bij de eerste inbedrijfstelling van koelkasten en diepvriezers.

4.4 Indien GGM zich bij wijze van uitzondering in het individuele contract met de klant tot montage of installatie heeft verplicht, dient de klant ervoor te zorgen dat eventuele noodzakelijke voor- of constructiewerkzaamheden binnen de met GGM overeengekomen montagetijd zo ver zijn gevorderd dat GGM de montage of installatie kan uitvoeren ongehinderd kan uitvoeren. Dit houdt in het bijzonder in dat de benodigde toevoerleidingen voor water, afvalwater, elektriciteit en gas naar de te monteren of te installeren apparaten op de voorziene installatieplaats worden geleid.

Indien openingen in de gebouwen van de klant te klein blijken te zijn voor het ter beschikking stellen van de benodigde montagedelen, montagegereedschappen of hijswerktuigen, zijn alle daaruit voortvloeiende of gemaakte kosten, in het bijzonder voor de noodzakelijke vergroting van de benodigde opening of voor de demontage van onderdelen en kosten die hieruit voortvloeien of het gevolg zijn van verzuim of stilstand, zijn voor rekening van de klant. Dit geldt niet als GGM verantwoordelijk is voor deze kosten.

De klant is tevens verplicht om voor de duur van de montage voor GGM gratis elektriciteit, water, verwarming, verlichting en afsluitbare ruimten ter beschikking te stellen die nodig zijn voor de opslag van het door GGM meegebrachte montagegereedschap. Hetzelfde geldt voor eventuele opstellings- en hefmiddelen die nodig zijn om tijdens de montage zware voorwerpen te vervoeren.

4.5 De ​​klant is verplicht zijn op zijn systemen opgeslagen gegevens op zodanige wijze aan GGM ter beschikking te stellen dat deze zonder noemenswaardige inspanning door GGM kunnen worden gereproduceerd. De gegevensdragers van de klant moeten inhoudelijk en technisch foutloos zijn, in het bijzonder vrij van malware, virussen, enz. Indien dit niet het geval is, zal de klant GGM alle schade vergoeden die voortvloeit uit het gebruik van deze informatiedragers en vrijwaart GGM van alle aanspraken van derden ter zake, tenzij de oorzaak niet in de macht van de klant ligt en organisatie.

4.6 De klant dient ervoor te zorgen dat GGM over geldige klantgegevens, in het bijzonder het adres, beschikt.


5. Levering en levertijd; Herroepingsrecht voor speciale bestellingen; Overmacht; gedeeltelijke levering; Aflevering buitenland en bevestiging van aankomst; onderaannemers; Het exploitatierecht van GGM met betrekking tot geretourneerde goederen

5.1 Zolang de klant niet voldoet aan zijn verplichtingen tot medewerking en tot levering van zaken, zoals in het bijzonder het ter bewerking of bewerking ter beschikking stellen van zaken, printsjablonen en/of voorlichtingsmateriaal op de te vervaardigen zaken etc. vertraging in de levering door GGM is uitgesloten.

5.2 Vertraging in de levering door GGM is eveneens uitgesloten indien GGM zelf niet correct of niet tijdig wordt bevoorraad door haar toeleveranciers.

Leveringen vinden plaats "Af fabriek Weinerpark 16, 48607 Ochtrup" (dwz "af fabriek" of "af fabriek" / "EXW Weinerpark 16, 48607 Ochtrup" volgens Incoterms 2020), tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

5.4 De klant is verplicht om de voor levering "EXW Ochtrup" conform Incoterms 2020 geleverde goederen samen met eventuele begeleidende documenten (bijv. en 8 uur, feestdagen uitgezonderd) na ontvangst van een overeenkomstige mededeling van GGM (tijdstip van levering) op de plaats van levering in overeenstemming met 30 hierboven, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen tussen partijen. Bij afhaling is de klant verplicht alle transportkosten en/of andere kosten te voldoen die mogelijk zijn ontstaan ​​sinds de goederen door GGM ter beschikking zijn gesteld (bijv. kosten voor opslag na de overeengekomen levertijd).

5.5 Indien de klant, niettegenstaande de overeenkomst “EXW Ochtrup” volgens Incoterms 2020, verzending van de goederen wenst, geschiedt dit uitsluitend voor rekening en risico van de klant (zie ook paragraaf 7.1) naar het laatst opgegeven adres (stoeprand) door de klant. GGM is niet verplicht de goederen te lossen. Door aangifte te doen bij GGM kan de klant kiezen of de zending verzekerd of onverzekerd moet zijn.

5.6 De soort, wijze en omvang van de verpakking is ter beoordeling van GGM.

5.7 Leverings- en servicedata zijn alleen bindend indien deze door GGM als bindend zijn aangemerkt of bevestigd.

Bij overschrijding van een verwachte leveringsdatum met meer dan twee weken is de klant gerechtigd GGM een redelijke uitsteltermijn voor levering te stellen. Als GGM niet binnen de respijtperiode levert, heeft de klant het recht om zich terug te trekken uit het contract. De herroeping moet schriftelijk worden medegedeeld.

Het bovenstaande is niet van toepassing als het individuele contract een vaste transactie is in de zin van § 286 lid 2 nr. 4 BGB of § 376 HGB of als de klant het recht heeft om te beweren dat zijn belang bij verdere uitvoering van het contract is opgehouden te bestaan bestaan.

5.8 Indien de klant bij vertraging van de levering door GGM kiest voor schadevergoeding in plaats van of naast ontbinding in plaats van nakoming, wordt de omvang van de aansprakelijkheid van GGM bepaald overeenkomstig artikel 10.

5.9 Bij overeenkomsten met betrekking tot goederen met bijzondere afmetingen of andere bijzonderheden die niet tot het standaardassortiment van GGM behoren, heeft de klant een bijzonder herroepingsrecht met inachtneming van het volgende voorbehoud: De klant kan de overeenkomst te allen tijde herroepen tot ontvangst betalingsbevestiging van GGM; Het ontslag moet schriftelijk worden opgemaakt. GGM behoudt zich het recht voor om de klant annuleringskosten van 30% (dertig procent) van de bruto orderwaarde in rekening te brengen of, indien de betaling al heeft plaatsgevonden, deze in te houden op het restitutiebedrag.

5.10 Voor de duur van het bestaan ​​van onvoorziene omstandigheden die van buitenaf zijn veroorzaakt door elementaire natuurkrachten of door toedoen van derden en die zelfs met de grootste zorg niet hadden kunnen worden vermeden ("overmacht"), zoals de onmogelijkheid om ruwe materialen en transportmiddelen, bedrijfsstoringen, stakingen en uitsluitingen, brand en natuurrampen, blokkades, oorlog en andere militaire conflicten, mobilisatie, burgerlijke onrust en terroristische aanslagen, epidemieën en pandemieën, overheidsmaatregelen en officiële besluiten, confiscatie en embargo, GGM is bevrijd van de leveringsplicht.

Eventueel overeengekomen leveringstermijnen worden verlengd met de duur van het bestaan ​​van de overmachtsituatie, doch met een maximum van zes (6) maanden. Indien de overmachtsituatie binnen deze termijn eindigt, kan de klant de levering alleen weigeren indien aanvaarding van de levering na deze termijn voor hem onredelijk is geworden. Indien de overmachtsituatie na het verstrijken van zes maanden eindigt, geldt dit als een definitieve verhindering van de nakoming; de klant heeft het recht om zich terug te trekken uit het contract (§ 323 BGB). Hetzelfde geldt indien en zodra duidelijk wordt dat de omstandigheid van overmacht van blijvende aard zal zijn.

5.11 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders met de klant is overeengekomen, is GGM gerechtigd om deelleveringen of deeldiensten te verrichten indien (i) de deellevering door de klant kan worden gebruikt binnen de reikwijdte van het contractuele doel, (ii) de levering van de resterende bestelde goederen gegarandeerd is en (iii) de klant hierdoor geen aanzienlijk meerwerk of extra kosten krijgt.

5.12 Indien GGM de goederen op verzoek en op kosten van de klant naar een locatie buiten Duitsland levert of verzendt, moet de klant GGM binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van de goederen schriftelijk een ontvangstbevestiging of vergelijkbare alternatieve documentatie aan GGM verstrekken. de bestemming Bewijs van verzending of verzending naar het buitenland. Indien de klant een dergelijk bewijs niet overlegt, is hij aansprakelijk in de interne relatie met GGM, voor zover GGM daardoor wordt aangewend om over de betreffende levering omzetbelasting te betalen, tenzij GGM ter zake in gebreke blijft.

Het bovenstaande is van overeenkomstige toepassing in gevallen waarin de klant op zijn verzoek en voor eigen rekening de goederen zelf bij GGM ophaalt om deze vervolgens permanent op te slaan op een locatie buiten Duitsland.

GGM behoudt zich het recht voor om van de klant een aanbetaling te verlangen ter hoogte van het berekende btw-bedrag van het betreffende factuurbedrag totdat de aankomstbevestiging of vergelijkbare alternatieve documentatie schriftelijk is overgelegd als bewijs van de verzending of verzending naar het buitenland. GGM zal de borg aan de klant direct na ontvangst en verificatie van de aankomstbevestiging of vergelijkbare alternatieve documentatie schriftelijk als bewijs van verzending of verzending naar het buitenland betalen.

5.13 GGM is gerechtigd de dienstverlening door middel van onderaanneming uit te besteden aan derden (onderaannemers), tenzij dit strijdig is met de gerechtvaardigde belangen van de klant. GGM is zowel voor de levering van diensten door onderaannemers aansprakelijk als voor haar eigen toedoen.

5.14 Indien GGM goederen van de klant aanneemt, bijvoorbeeld om een ​​inspectie of reparatie uit te voeren, en de klant na uitvoering van de inspectie of reparatie weigert de goederen weer in ontvangst te nemen, of indien de klant aankondigt de goederen niet te accepteren, goederen terugneemt, is GGM GGM na voorafgaande schriftelijke kennisgeving gerechtigd de goederen te verkopen, daarbij een redelijke termijn stellend voor de klant om ze af te halen. GGM zal de verkregen opbrengst minus de opslag en eventuele andere door GGM gemaakte kosten aan de klant betalen.


6. prijzen; minimale bestelwaarde; Betalingsvoorwaarden; bezwaar tegen de factuur; Kredietverstrekking

6.1 De overeengekomen prijzen vloeien voort uit het individuele contract en worden geacht "Ex Works Weinerpark 16, 48607 Ochtrup" (dwz "Ex Works" of "Ex Works"/ "EXW Weinerpark 16, 48607 Ochtrup" volgens Incoterms 2020) plus de Wettelijke belasting over de toegevoegde waarde, verzendkosten, vracht, douane, invoer, bijkomende kosten; verpakking is inbegrepen.

6.2 De in individuele gevallen overeengekomen installatie- of montagekosten en de daarmee verband houdende kosten voor eventueel noodzakelijke handelingen zijn eveneens niet bij de prijs inbegrepen, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

6.3 Tenzij in individuele gevallen anders aangegeven, accepteert GGM alleen bestellingen vanaf een minimale bestelwaarde van EUR 30 plus wettelijke omzetbelasting.

6.4 Tenzij tussen partijen uitdrukkelijk anders is overeengekomen, in het bijzonder vooruitbetaling, zijn de facturen van GGM onmiddellijk na ontvangst opeisbaar en dienen binnen 14 dagen zonder aftrek te worden betaald. Ze zijn te betalen op de rekening vermeld in de factuur en in EUR. De ontvangst van het volledige betalingsbedrag op één van de zakelijke rekeningen van GGM is bepalend voor de tijdigheid van de betaling. Bij wanbetaling is GGM gerechtigd vertragingsrente van negen (9) procentpunten boven de basisrente in rekening te brengen.

6.5 Indien in individuele gevallen met de klant geen vooruitbetaling is overeengekomen en de klant met betrekking tot reeds door GGM gedane leveringen in gebreke is met de betaling, heeft GGM ook het recht om naar eigen goeddunken de levering op te schorten (s) die nog niet zijn uitgevoerd totdat de klant vooruit heeft betaald, of om het contract voor de levering(en) die nog niet zijn uitgevoerd na het stellen van een redelijke uitstelperiode terug te trekken.

6.6 Voor elke incasso die niet wordt geïncasseerd of geretourneerd, dient de klant aan GGM de gemaakte kosten te vergoeden, inclusief de kosten voor het incasseren van de openstaande betaling, voor zover hij verantwoordelijk is voor de gebeurtenis die de kosten heeft veroorzaakt.

6.7 Klachten over de hoogte van de door GGM aan de klant in rekening gebrachte prijs/vergoeding dienen direct na ontvangst van de factuur aan GGM te worden gericht. Klachten dienen binnen acht weken na ontvangst van de factuur door de klant bij GGM te zijn ontvangen. Het achterwege blijven van tijdige klachten geldt als goedkeuring van de hoogte van de factuur. Wettelijke aanspraken van de klant op klachten na de deadline blijven onaangetast.

6.8 Indien GGM de klant een betalingstermijn heeft gegund met betrekking tot een levering die verder gaat dan hetgeen is overeengekomen in artikel 6.4, en indien er na het sluiten van de overeenkomst gerede twijfel bestaat over de solvabiliteit of kredietwaardigheid van de klant, of ten tijde van het sluiten van de overeenkomst pas later bekend werd, is GGM gerechtigd verleende betalingstermijnen in te trekken en vóór levering vooruitbetaling of zekerheid te verlangen.

6.9 GGM is gerechtigd, ondanks andersluidende bepalingen van de klant, betalingen in eerste instantie te verrekenen met oudere vorderingen. GGM zal de klant informeren over de wijze van afrekening die heeft plaatsgevonden. Indien reeds kosten en rente zijn gemaakt, is GGM gerechtigd de betaling eerst in mindering te brengen op de kosten, vervolgens in mindering te brengen op de rente en ten slotte in mindering te brengen op de hoofddienst.


7. Risico-overgang; Inspectie op transportschade

7.1 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, en ongeacht enige commerciële clausule die tussen de partijen is overeengekomen volgens INCOTERMS, gaat het risico van onopzettelijke vernietiging en verlies, evenals van verslechtering, over op de klant zodra de zending is overgedragen aan de persoon die de goederen uitvoert. het transport of het bedrijfsterrein van GGM heeft verlaten ten behoeve van verzending of (zelf)afhaling.

7.2 De klant zal terstond na aankomst van de levering de uiterlijke staat van de levering inspecteren, eventuele transportschade bij de vervoerder melden, de bewijzen hiervan veiligstellen en GGM en de vervoerder onmiddellijk telefonisch en schriftelijk informeren. Bij levering op een ander afleveradres is de klant verplicht ervoor te zorgen dat de keuring op eventuele transportschade conform deze bepalingen wordt uitgevoerd. Artikel 8.1 (onderzoeks- en meldingsplicht) blijft hierdoor onaangetast.

7.3 Indien de verzending buiten de schuld van GGM niet kan worden uitgevoerd binnen de overeengekomen leveringstermijn, gaat het risico van onopzettelijk verlies van de goederen over op de klant na het verstrijken van de leveringstermijn vermeld in artikel 5.4.


8. Onderzoeksplicht; garantie; service aanbod retour; Retourneren van expeditiegoederen; verjaringstermijnen

8.1 Indien de klant een handelaar is, dient de klant de goederen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en GGM onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen van duidelijke gebreken die bij een deugdelijke inspectie kunnen worden vastgesteld, inclusief eventuele transportschade (zie artikel 7.2). Gebreken die ook bij een deugdelijke, onmiddellijke inspectie niet konden worden ontdekt, dienen direct na constatering schriftelijk aan GGM te worden gemeld. Bij overschrijding van de opzegtermijn zijn de rechten van de klant wegens materiële gebreken uitgesloten.

Hetzelfde geldt voor klachten over foutieve leveringen en hoeveelheidsverschillen.

8.2 Geringe afwijkingen in afmetingen en uitvoeringen rechtvaardigen geen reclame. Eventuele afwijkingen binnen het kader van de relevante kwaliteitsrichtlijnen die bij de klant bekend zijn, worden geacht in overeenstemming te zijn met de overeenkomst.

8.3 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen met de klant in individuele gevallen - bijvoorbeeld als onderdeel van een "volledige garantie" - zal GGM naar eigen goeddunken nakoming verlenen voor (indien van toepassing: correct gemeld) gebreken in het leveringsartikel in de vorm van levering van een nieuw, defectvrij artikel (vervolglevering) of in de vorm van reparatie (opheffen van defecten), tenzij de dwingende bepalingen over de verkoop van consumptiegoederen (§§ 478, 479 BGB) van toepassing zijn. Als de aanvullende prestatie mislukt - dwz twee (2) pogingen tot aanvullende prestatie zijn mislukt - kan de klant ervoor kiezen om de contractueel overeengekomen prijs te verlagen of om het contract op te zeggen. De klant heeft alleen recht op schadeclaims binnen de reikwijdte van artikel 9.

8.4 Indien goederen van GGM worden teruggenomen - ongeacht of na een melding van gebreken is gedaan of via de "Serviceaanbieding" "Retourneren" op https://www.ggmgastro.com/service-ggm - (eventueel met aansluitende inspectie en /of verwerking van deze goederen), vormt geen erkenning van de kant van GGM dat de geretourneerde goederen defect zijn.

8.5 Zowel voor nakoming achteraf bij melding van gebreken als in het kader van terugname van goederen via voornoemd “serviceaanbod” is “retourneren” de plaats van nakoming respectievelijk de plaats van teruggave van de vestigingsplaats van GGM.

8.6 De klant is verplicht mee te werken aan de uitvoering van de nakoming of voornoemde retourzendingen door de goederen daartoe op het laatst door hem opgegeven adres (curb) op de met GGM overeengekomen afhaaldatum ter beschikking te stellen. Grotere of volumineuze goederen - zogenaamde expeditiegoederen - moeten door de klant verpakt en gefixeerd op een pallet worden aangeleverd. De klant stuurt GGM tijdig voor de afhaaldatum foto's van de op de pallet gefixeerde goederen.

Indien de klant de verpakking van de originele levering door GGM nog in herbruikbare staat heeft, zal de klant deze gebruiken voor het verpakken van de te verzenden goederen.

8.7 De garantieverplichting vervalt indien de geleverde goederen zijn gewijzigd, verwerkt of onoordeelkundig zijn behandeld. Hetzelfde geldt als het gemelde gebrek te wijten is aan het feit dat de goederen niet vakkundig zijn aangesloten of afgesteld in afwijking van artikel 4.3.

8.8 GGM aanvaardt geen aansprakelijkheid voor zodanige goederen die de klant aan GGM ter be- of verwerking ter beschikking heeft gesteld. De klant kan ten aanzien van dergelijke goederen geen rechten doen gelden met betrekking tot gebreken, tenzij het gebrek het gevolg is van bewerking of bewerking door GGM.

8.9 De verjaringstermijn voor claims wegens gebreken bedraagt ​​12 (twaalf) maanden vanaf de overdracht van het risico, tenzij een andere dwingende wettelijke termijn van toepassing is of tenzij de dwingende bepalingen over de verkoop van consumptiegoederen (§§ 478, 479 BGB) van toepassing zijn, of tenzij uitdrukkelijk afgesproken met de klant is er iets anders afgesproken. Bovenstaande regeling is bovendien niet van toepassing in gevallen van aansprakelijkheid van GGM voor toerekenbare schade aan leven, lichaam of gezondheid, evenals in gevallen van aansprakelijkheid van GGM voor schadeclaims gebaseerd op opzet of grove nalatigheid, inclusief opzet of grove nalatigheid van de onderdeel van vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten op basis van GGM.

8.10 Garantieaanspraken uit contracten met GGM komen uitsluitend toe aan de klant; ze zijn niet overdraagbaar. Hetzelfde geldt voor eventuele garantieaanspraken van de klant.


9. Eigentumsvorbehalt

Tenzij in individuele gevallen vooruitbetaling met de klant is overeengekomen, behoudt GGM zich het eigendom van de goederen voor totdat alle betalingen uit de zakelijke relatie met de klant zijn ontvangen.


10. Aansprakelijkheid; productaansprakelijkheid

10.1 GGM is aansprakelijk in overeenstemming met de wettelijke bepalingen als de klant schadeclaims indient op basis van opzet of grove nalatigheid, inclusief opzet of grove nalatigheid van vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten van GGM. .

10.2 Voor zover GGM een nalatige schending van een contractuele verplichting wordt verweten, waarvan de nakoming in de eerste plaats de correcte uitvoering van deze overeenkomst mogelijk maakt, waarvan de schending het doel van het contract in gevaar brengt en op voorwaarde dat de klant kan regelmatig een beroep doen (zogenaamde kardinale verplichtingen), is de aansprakelijkheid voor schade op voorzienbare, doorgaans beperkte schade.

10.3 Aansprakelijkheid voor toerekenbare schade aan leven, lichaam of gezondheid, evenals de aansprakelijkheid van GGM op grond van andere dwingende wettelijke bepalingen, in het bijzonder op grond van de wet op de productaansprakelijkheid, blijft onaangetast. De aansprakelijkheid van GGM voor verwijtbare schendingen volgens artikel 82 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) blijft ook onaangetast.

10.4 In het geval van een nalatige overtreding overeenkomstig artikel 82 AVG is GGM aansprakelijk tot een maximum van EUR 50.000 (vijftigduizend euro).

10.5 In de interne relatie met GGM draagt ​​de klant het enige risico als (mede)fabrikant volgens de Wet Productaansprakelijkheid, voor zover de oorzaak van de schade in zijn verantwoordelijkheids- en organisatiegebied is gelegd en hij aansprakelijk is als de fabrikant in de externe relatie met de eiser. In de bovengenoemde gevallen vrijwaart de klant GGM uitdrukkelijk van alle mogelijke aanspraken van derden en zal hij, indien nodig, zekerheid stellen voor zover zijn verantwoordelijkheid in de interne relatie zich uitstrekt. Dit geldt in het bijzonder maar niet uitsluitend in gevallen waarin de klant GGM voorproducten heeft geleverd.

Bovenstaande bepaling is niet van toepassing in gevallen waarin de klant goederen ter be- of verwerking aan GGM ter beschikking heeft gesteld, maar de oorzaak van de schade is te wijten aan de be- of bewerking door GGM.

10.6 Voor zover de aansprakelijkheid van GGM voor schade beperkt is, geldt dit ook ten aanzien van de persoonlijke aansprakelijkheid voor schade van werknemers, medewerkers, werknemers, vertegenwoordigers en hulppersonen van GGM.

10.7 Tenzij hierboven anders is overeengekomen, is de aansprakelijkheid van GGM uitgesloten.


11. Vertrouwelijkheid

11.1 Tenzij anders vermeld in een afzonderlijke vertrouwelijkheidsovereenkomst tussen de contractpartijen, verbinden beide contractpartijen zich tot geheimhouding in overeenstemming met dit artikel 11.

11.2 "Vertrouwelijke informatie" in de zin van deze AV betekent alle schriftelijke, elektronische, mondelinge, digitaal belichaamde of andere informatie die door de eigenaar (de natuurlijke of rechtspersoon die zeggenschap heeft over de Vertrouwelijke informatie) wordt verstrekt aan de ontvanger (elke natuurlijke of rechtspersoon persoon aan wie vertrouwelijke informatie wordt verstrekt) en voldoen aan de volgende vereisten. Vertrouwelijke informatie is:

- Handelsgeheimen, producten, software, broncode, knowhow, illustraties, tekeningen, specificaties, monsters, beschrijvingen, berekeningen, kwaliteitsrichtlijnen, kwaliteitsafspraken, uitvindingen, zakenrelaties, bedrijfsstrategieën, ondernemingsplannen, financiële planning, personeelszaken, digitaal belichaamde informatie (data);

- alle documenten en informatie die onderhevig zijn aan technische en/of organisatorische geheimhoudingsmaatregelen en/of als vertrouwelijk zijn gemarkeerd;

- Bestaan ​​en inhoud van individuele contracten tussen GGM en hun klanten.

Vertrouwelijke informatie in deze zin omvat geen informatie die

- vóór openbaarmaking door de eigenaar bekend of algemeen toegankelijk was voor het publiek of dit op een later tijdstip wordt zonder schending van een geheimhoudingsplicht;

- aantoonbaar bekend waren bij de ontvanger voorafgaand aan de openbaarmaking en zonder schending van een geheimhoudingsplicht;

- door de Ontvanger zelf is verkregen zonder gebruik te maken van of te verwijzen naar Vertrouwelijke Informatie van de Houder;

- door een bevoegde derde voor de ontvanger toegankelijk worden gemaakt zonder schending van een geheimhoudingsplicht.

11.3 De ontvanger is in elk geval verplicht

- Vertrouwelijke informatie strikt vertrouwelijk te behandelen en alleen te gebruiken in verband met de uitvoering van individuele contracten die zijn gesloten onder de geldigheid van deze AVB en hun doeleinden;

- vertrouwelijke informatie alleen bekendmaken aan die agenten die dergelijke informatie voor dat doel nodig hebben, op voorwaarde dat de ontvanger ervoor zorgt dat hun agenten deze bepaling naleven alsof ze erdoor gebonden zijn;

- om ook vertrouwelijke informatie te beveiligen tegen ongeoorloofde toegang door derden door middel van passende vertrouwelijkheidsmaatregelen en om te voldoen aan de wettelijke en contractuele bepalingen inzake de bescherming van geheimen en gegevensbescherming bij het verwerken van vertrouwelijke informatie, waar relevant;

- als de ontvanger op grond van toepasselijke wettelijke bepalingen, gerechtelijke of officiële bevelen verplicht is om een ​​deel of alle vertrouwelijke informatie openbaar te maken, de eigenaar hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen (voor zover wettelijk mogelijk en praktisch uitvoerbaar) (§ 126 BGB) en alle redelijke inspanningen te leveren om de reikwijdte van de openbaarmaking tot een minimum te beperken en, indien nodig, de Houder alle redelijke hulp te bieden met het oog op het verkrijgen van een beschermingsbevel tegen de openbaarmaking van de Vertrouwelijke Informatie of delen daarvan.

11.4 Op verzoek van de eigenaar, en zonder verzoek uiterlijk na vervulling van alle individuele contracten en contractuele doeleinden die tussen GGM en haar klanten zijn gesloten, is de ontvanger verplicht om alle vertrouwelijke informatie, inclusief alle kopieën daarvan, binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst van het verzoek of na het einde van de overeenkomst te retourneren of te vernietigen (inclusief elektronisch opgeslagen vertrouwelijke informatie), tenzij dit in strijd is met de met de eigenaar overeengekomen bewaarverplichtingen of wettelijke bewaarplichten.

De vernietiging van elektronisch opgeslagen vertrouwelijke informatie in voornoemde zin vindt plaats door volledige en onherroepelijke verwijdering van de bestanden (zodanig dat elke toegang tot de vertrouwelijke informatie onmogelijk wordt) of onherstelbare vernietiging van de gegevensdrager.

Uitgesloten van de overeenkomstige vernietigingsverplichtingen zijn - naast vertrouwelijke informatie, waarvoor een bewaarplicht geldt in de zin van voornoemde regeling - vertrouwelijke informatie waarvan vernietiging of teruggave technisch niet mogelijk is - waarbij de ontvanger moet uitleggen en bewijzen dat er bestaat een overeenkomstige uitzondering. De ontvanger zal de eigenaar er onmiddellijk van op de hoogte stellen dat vernietiging of teruggave van de betreffende Vertrouwelijke Informatie technisch niet mogelijk is.

Op verzoek van de eigenaar moet de ontvanger er schriftelijk voor zorgen dat hij, voor zover mogelijk, alle vertrouwelijke informatie volledig en onherroepelijk heeft verwijderd in overeenstemming met het bepaalde in de bovenstaande leden en de instructies van de eigenaar.

11.5 Onverminderd de rechten die hem toekomen op grond van de Wet bescherming bedrijfsgeheimen ("GeschGehG"), heeft de rechthebbende alle eigendoms-, gebruiks- en exploitatierechten met betrekking tot de vertrouwelijke informatie. De eigenaar behoudt zich het exclusieve recht voor om eigendomsrechten te registreren, voor zover relevant. De Ontvanger verwerft geen eigendom of - met uitzondering van het gebruik voor de hierboven beschreven doeleinden - geen andere gebruiksrechten op de Vertrouwelijke Informatie.

11.6 De Ontvanger onthoudt zich van het exploiteren of imiteren van Vertrouwelijke Informatie buiten het respectieve contractuele doel op enigerlei wijze (in het bijzonder door middel van zogenaamde "reverse engineering", zie hieronder) en/of het laten gebruiken of imiteren door derden en/ of om industriële eigendomsrechten - in het bijzonder handelsmerken, ontwerpen, patenten of gebruiksmodellen - op de vertrouwelijke informatie te registreren.

11.7 Het observeren, onderzoeken, demonteren of testen van producten en/of objecten met als doel het verkrijgen van bedrijfsgeheimen (zogenaamde "reverse engineering"), die de eigenaar in het kader van de samenwerking onder de geldigheid van dit contract aan de ontvanger heeft nagelaten, is expliciet voor de ontvanger Verboden in de zin van artikel 3 (1) nr. 2b) laatste halve zin GeschGehG.

11.8 De ontvanger verbindt zich ertoe eventuele onderleveranciers en onderaannemers in dezelfde mate tot geheimhouding te verplichten.

11.9 Bovenstaande geheimhoudingsplicht blijft bestaan ​​na beëindiging van de contract- en leveringsrelatie, zolang de vertrouwelijke informatie niet algemeen bekend is geworden.


12. verrekening; retentierechten

12.1 De klant heeft alleen recht op verrekening als zijn vorderingen onbetwist of rechtsgeldig zijn vastgesteld of als hij met de tegenvordering de schending van een hoofdverplichting van GGM iSv § 320 BGB stelt.

12.2 De klant heeft alleen retentierechten indien zijn tegenvordering op dezelfde rechtshandeling is gebaseerd als de vordering van GGM. Voor het overige heeft de klant geen recht op retentie.


13. Schriftelijk formulier

13.1 Er zijn geen mondelinge aanvullende afspraken bij dit contract.

13.2 Wijzigingen, aanvullingen en de annulering van dit contract moeten schriftelijk worden gedaan om van kracht te zijn (§ 126 BGB). Dit geldt ook voor de wijziging van dit schriftelijke vormbeding zelf, maar deze schriftelijke vormvereiste is niet van toepassing op overeenkomsten die tussen partijen na het sluiten van de overeenkomst mondeling tot stand komen. Mondeling overeengekomen wijzigingen van dit contract moeten desalniettemin schriftelijk worden vastgelegd (§ 126 BGB) als bewijs.

13.3 Tenzij in deze AVB uitdrukkelijk anders is bepaald, volstaat de tekstvorm, bijv. e-mail, fax, in de zin van § 126b BGB om aan de schriftelijke vorm te voldoen.


14. Plaats van uitvoering; Toepasselijk recht; plaats van jurisdictie

14.1 Plaats van uitvoering is de vestigingsplaats van GGM.

14.2 Op de contractuele overeenkomsten tussen GGM en de klant is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing. De toepassing van het uniforme VN-kooprecht (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, CISG) is uitgesloten.

14.3 De exclusieve - ook internationale - bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met dit contract is de statutaire zetel van GGM, voor zover de klant een handelaar, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijk speciaal fonds is. GGM kan de klant echter ook dagvaarden in zijn vestigingsplaats. Het bovenstaande is niet van toepassing indien er sprake is van een andere - wettelijk verplichte - exclusieve jurisdictie.


15. slotbepalingen

15.1 Indien afzonderlijke bepalingen van deze AVB ongeldig zijn of worden, tast dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aan. Dit is niet van toepassing als het naleven van het contract voor een van de contractpartijen een onredelijke belasting zou betekenen.

15.2 De klant kan de rechten en verplichtingen die voortvloeien uit het contract met GGM alleen overdragen aan een derde partij met de voorafgaande schriftelijke toestemming (§ 126 BGB) van GGM. GGM weigert toestemming alleen om gegronde redenen. De klant informeert GGM onmiddellijk als hij voornemens is rechten en verplichtingen uit het contract met GGM over te dragen.
Winkel: GGM Gastro International GmbH
GGM Gastro International GmbH
Laatste Activiteit:
29.08.2023
Online status:
offline
Beveel onze site aan

Bezoek ook onze social media pagina's